31/08: Brussel - Los Angeles

Vandaag is de dag dat onze vakantie dan echt gaat beginnen, we vliegen naar Amerika!

Om 6.30 uur gaat de wekker en nadat we een paar minuten zijn blijven liggen staan we op. Een half uur later zijn we helemaal klaar. Om 7.15 uur checken we uit en hoeven we alleen nog te wachten op de shuttlebus die voor 7.30 uur gereserveerd is. Als we even later navraag doen over de shuttle blijkt er op zondag geen shuttle te rijden. Wat ?!! Maar we hebben toch gereserveerd gistermiddag? Ja, dat klopt, is het antwoord, maar niet voor de shuttle maar voor een taxi waarvoor we nog moeten betalen! Daar is ons helemaal niks van verteld en zo stond het ook niet op de website waar we geboekt hebben. Maar goed, we hebben dus wel vervoer naar het vliegveld en dat is het belangrijkste!

Om 7.45 uur worden we afgezet bij de vertrekhal en we sluiten meteen aan bij de balie van Continental. Terwijl we in de rij staan om de bagage af te geven wordt het interview afgenomen en de paspoorten in de computer ingevoerd. Nadat we de bagage hebben afgegeven gaan we op zoek naar een plek waar we kunnen ontbijten.
We komen terecht bij een restauratie en delen een stokbrood gezond en een flesje drinken.
Na het ontbijt gaan we door de security-check. Dit verloopt allemaal vlotjes en we lopen door naar onze gate, B40, de allerlaatste gate! Daar zijn we om 9.00 uur en niet veel later kunnen we al boarden. Ongelofelijk hoe soepel en snel het allemaal gaat, we hoeven nergens lang te wachten.

Ons vliegtuig:

Om 10.00 uur stijgen we op, een kwartiertje later dan gepland. Het zal ongeveer 8 uur vliegen zijn naar Newark. We hebben eigen schermpjes en we krijgen onze tijd om met tv kijken, spelletjes doen, lezen en het invullen van de Visa-waiver en het douane-formulier.

Om 11.45 lokale tijd landen we op Newark. Alles (immigrations, douane, security) verloopt heel vlotjes en vriendelijk. Vrijwel geen vragen bij immigrations, een vriendelijke ambtenaar die zelfs nog een grapje maakt en helemaal geen vragen bij de douane. Dat was vorig jaar in Miami wel anders! We halen onze bagage van de band en geven die verderop weer af en hebben dan ruim de tijd want onze volgende vlucht vertrekt pas om 15.30 uur. We bekijken wat winkels en drinken een kop koffie met een muffin en gaan dan rustig bij de gate zitten tot we weer kunnen instappen voor onze vlucht naar Los Angeles.

Ons tweede vliegtuig:

De tweede vlucht trekt zich toch wel lang en we zijn blij als we om 18.00 uur, een half uur eerder dan gepland, landen op LAX. We halen onze koffers op en nemen dan de shuttle naar Alamo. Nadat we even in de rij hebben gestaan zijn we aan de beurt. Ze proberen ons nog een upgrade te verkopen maar we houden het bij de reeds gereserveerde midsize SUV. Als alle formaliteiten geregeld zijn mogen we een auto gaan uitzoeken. Veel keus is er niet, in de rij met midsize SUV's staan 4 auto's. Na wat kijken en vergelijken kiezen we voor een Dodge Nitro en dan kunnen we op weg.
We hebben een navigatie-apparaat (van Garmin) erbij gehuurd en die wijst ons perfect de weg naar ons hotel in Chatsworth. Ideaal!

Na het inchecken en wat heen en weer geloop omdat onze kamerpasjes niet werken zitten we om 20.30 uur eindelijk op onze kamer. We zijn nu 23 uur op en helemaal bekaf. Om 22.00 uur liggen we in bed.

Ons hotel:

Prijs hotel: $ 83,62 incl. taxes (per nacht)